Magnetic Island, Whitsundays en Agnes Water - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Pien en Tamara - WaarBenJij.nu Magnetic Island, Whitsundays en Agnes Water - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Pien en Tamara - WaarBenJij.nu

Magnetic Island, Whitsundays en Agnes Water

Door: Pien

Blijf op de hoogte en volg Pien en Tamara

10 December 2014 | Australië, Hervey Bay

Hi allemaal, daar zijn we weer! Dit keer is het weer de eer aan mij om jullie te boeien met onze reisverhalen. Allemaal Sinterklaas gevierd? We hebben hier in ieder geval niets van gemerkt haha! Vorige keer zijn we geëindigd bij de camping in de middle of nowhere. De dag erna hebben we op zo'n zelfde camping gestaan, dit keer hadden we echt een grandioos uitzicht op een rivier die uitmondde in de zee. Vanwege de vele krokodillen die daar zwommen helaas niet kunnen zwemmen. Die avond hebben we onze eerste wilde slang gespot, dat was wel even schrikken haha! Want het was niet zo'n kleintje die je wel te lijf zou kunnen gaan (in gedachte) het was echt een grote dikke lange! Gelukkig was hij banger voor ons dan wij voor hem en was die dus ook snel verdwenen nadat we met onze zaklampen schenen.

De dag erna kwamen we (eindelijk) weer wat meer in de bewoonde wereld terecht, namelijk in Townsville. Hier hebben we kennis gemaakt met het uitgaan van de locals, de echte Australiërs. Was echt te hilarisch, alle vrouwen op te hoge hakken en te korte jurkjes en alle mannen dansten alsof ze gay waren. Wij stonden heerlijk in onze korte broek en shirtje mee te doen! Vanuit deze plaats zijn we naar Magnetic Island gegaan, was echt zo ongelooflijk mooi. Om van de ene naar de andere baai te gaan, moest je ongeveer een km lopen, wat ons wel te doen leek. Achteraf bleek: berg steil op en weer af, op onze slippertjes en heetste punt van de dag, goed geregeld en dan ook nog niet eens kunnen zwemmen daar. Maar het was het waard, op een nudist na hadden we ons eigen privéstrand. Verder hier: leuke gezellige mensen en heerlijke cocktails! En eindelijk naaste alle dode kangoeroes langs de weg ook levende gespot, yeah!

Volgende bestemming was Airlie Beach, echt een backpackersdorp. Vanaf hier worden de trips naar Whitsundays aangeboden. Wij waren lichtelijk ongerust over het feit of er nog wel plekjes waren in dezer dagen op de boot. Van velen hoorden wij dat ze al weken geleden de trip hadden vastgelegd. Lucky us, twee personen hadden die ochtend hun trip gecanceld, waardoor wij mee konden! Zo blij dat we waren! Een trip van twee dagen en twee nachten op de British Defender, een mooie zeiljacht. Het waren echt een paar onvergetelijke dagen. Zo veel leuke jongen mensen, gezelligheid, heel goed weer, lekkere drankjes en witte stranden! Één woord: geweldig! Nooit verwacht dat die grote boten zo schuin konden. En natuurlijk de mooi Whiteheaven Beach bewonderd, het populaire plaatje van de Whitsundays! Hier hebben we ook sharks gezien, ze zwommen gewoon tussen alle mensen door, echt gevaarlijk waren ze dus niet. En wat we nog meer kunnen afstrepen na deze trip is de schildpad, die we nu al meerdere malen gespot hebben.

De reis vervolgde zich naar Rockhampton, uiteindelijk terecht gekomen bij Yeppoon, een kleine plaats aan de kust. Na een paar mooie uitkijkpunten zijn we gestopt bij een national park waar duidelijk 'no camping' stond. Maar de man van de tourist office, zei dat waarschijnlijk niemand het door zou hebben als we daar een nachtje zouden verblijven. Zo laat mogelijk en stilletjes onze tent opgezet. Toen 's avonds een tweetal auto's naderden kregen we toch wel een beetje de zenuwen, vooral toen leek of iemand stopte en met zaklampen stond te schijnen. Maar het bleef stil, dus we waren goed weggekomen gelukkig.

Na een hele hoop regen 's nachts en s' ochtends hebben we de spullen bij elkaar geraapt en zijn we snel doorgereden naar de volgende plek: Agnes Water. Omdat alles zeiknat was en we verlangden naar een lekker bed in een hostel met WiFi zijn we in een backpackershostel blijven slapen. Hier zijn we veel mensen tegen gekomen die we eerder ook al spraken, blijkt maar weer dat iedereen zowat dezelfde route doen. 'S avonds laat met die mensen naar het strand gegaan en gezellig drankjes gedronken. De volgende dag zijn we hier de hele dag gebleven en hebben we ons huis op wielen naar een camping verderop verplaatst. De hele dag gechilld op het strand, daar waren we wel aan toe, want oh wat hadden we het zwaar hier ;-) haha!

Dit was het weer, tot de volgende keer!

• 10 December 2014 - 13:07

Tinus:

jullie maken de reis van je leven , wat ik lees moet het fantastisch zijn , nog veel plezier samen. Groetjes Tinus

• 10 December 2014 - 13:39

Wil Boeff:

Een heel leuk reisverslag nog heel veel plezier gr oma,

• 10 December 2014 - 14:08

Petra:

Ongelooflijk wat jullie allemaal meemaken en zien. SUPER :)

• 11 December 2014 - 10:59

Jose En Kees Straathof:

Hoi meiden !! Jullie maken mooie dingen mee !!
    Blijf genieten van alles wat jullie meemaken !
    Het weer in n.l. storm onweer hagel regen

• 11 December 2014 - 18:53

Ria Straathof:

Geweldig om te lezen jullie verhalen. En nog maar drie weken weg. Nu al een reis om nooit meer te vergeten. Blijven genieten. Dikke kus voor allebei. Ria

• 12 December 2014 - 22:14

Marloes:

Hey Pien en tamaar,

Het klinkt echt super, ik zie jullie al zitten, lekker chillen op het water! Ik mis eigenlijk nog wel een paar foto's van de regenwouden, onderwater wereld, stranden en relax momenten waar jullie zo uitvoerig over schrijven. Al een aussie aan de haak geslagen? ;p

Hier is het allemaal wat gematigder hoor, regen en wind, vandaag zelfs "code geel". Sinterklaas was trouwens wel leuk, maar hij heeft jullie schoorsteen (of tentopening) dus niet gevonden begrijp ik.
    Wanneer verwachten jullie in Sydney aan te komen?

We moeten maar gauw een keer skypen. Veel plezier en ik wens jullie de grootste avonturen toe!

p.s. Doe wel voorzichtig met al die slangen, (schijn)makke haaien en krokedillen wil je.

• 13 December 2014 - 13:24

Koos Van Der Tang:

Hoi Pien en Tamara,
    Het moet wel erg leuk zijn daar, geniet er nog maar van.

Groetjes

• 15 December 2014 - 09:33

Merel:

Al die bekende verhalen... love it! Have fun! X

• 15 December 2014 - 09:48

Anita Van Klink:

Klinkt allemaal heel goed dames.veel plezier nog.

• 15 December 2014 - 12:50

Paul En Monique:

Hallo meiden,

Wat een gave dingen maken jullie mee! En zoals jullie de natuur beschrijven: het moet daar wel vreselijk mooi zijn!
    Nog heel veel plezier en geniet!
    X