Christmas, NYE and our last week together! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pien en Tamara - WaarBenJij.nu Christmas, NYE and our last week together! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pien en Tamara - WaarBenJij.nu

Christmas, NYE and our last week together!

Door: Pien

Blijf op de hoogte en volg Pien en Tamara

06 Januari 2015 | Australië, Sydney

Allereerst gelukkig nieuwjaar allemaal!! Ik zal zometeen meer vertellen over deze geweldige avond! Eerst hebben we natuurlijk nog kerst gevierd, dit hebben we in Port Macquarie gedaan, waar Tamara was geëindigd met haar reisverslag. Rond de kerstperiode is de minimum stay voor een camping of hostel rond de vijf nachten. Omdat Port Macquarie goed op de route lag naar Sydney besloten we daar kerst te vieren. Op Kerstavond waren we van plan uitgebreid te gaan dineren en een leuke feestje mee te pakken, want de posters van de feesten hadden we eerder al zien hangen. Uiteindelijk uitgekomen bij een Italiaans restaurant met BYO, onze eigen goon ging mee dus! Kerstavond werd hier niet echt gevierd, samen met twee andere gezinnen waren we de enige. En nadat we klaar waren werden we ongeveer de tent uitgeveegd. Wel waren we daarna bij een leuk feest, waar we vooral locals ontmoet hebben.

Zo weinig we (en de rest van de stad) op kerstavond met kerst bezig waren, zo veel aandacht werd er op eerste kerstdag aan besteed. Een drie gangen lunch konden we het ook wel noemen, uitgebreide lunch, waarna we fruit kregen en een big dessert als toetje. Er was eten ingeslagen voor 800 man en het mooiste was nog dat alles gratis was. Ook werden er cadeaus uitgedeeld en werden er kerstliedjes gezongen. Ook Santa kwam nog even een bezoekje brengen. De foto hiervan hebben jullie wellicht op Facebook voorbij zien komen.

De rest van de dagen hier waren ook super! Hebben nog een ochtend een mountainbike trail gedaan en hebben zoveel aardige mensen ontmoet. Zo had de buurman een hele tent om onze tent heen gebouwd zodat we geen last zouden hebben van de regen die was voorspeld. Ook hebben we hier een man met zijn dochter ontmoet, die in Sydney wonen. We grapten wat over slapen met oudejaarsavond. Gegevens uitgewisseld en in case of emergency konden we hem bellen. Uiteindelijk hebben wij rond nye vijf nachten bij die man in onze tent in zijn tuin geslapen, nadat we ons rot gezocht hadden naar een hostel, die natuurlijk al lang volgeboekt waren. Zo aardig dat ze waren!! Hij liet altijd de deur open zodat we konden douchen en de wc konden gebruiken. Hij wilde geen geld aannemen, daarom hebben we de laatste avond uitgebreid gekookt voor ze. Wel hebben we nog een ochtend (anderhalf uur) voor hem gewerkt, wat ook een hele beleving op zich was. Het werk bestond uit takken door een versnipperaar halen, waar we toch weer een leuk zakcentje mee verdiend hebben. Hij woonde in het noorden van Sydney, dus elke dag pakten we de bus naar de city centre wat zo'n drie kwartier rijden was. De eerste dag in Sidney is Tamara gaan skydiven!! Het was zo ongelooflijk vet!! Dus zij is weer een hele ervaring rijker. Nu zal je misschien afvragen waarom ik het niet gedaan heb, ik wil het ergens in Nieuw-Zeeland gaan doen, waar het ook super tof schijnt te zijn. Terwijl Tamara aan het skydiven was, ben ik Sydney alvast op eigen houtje gaan verkennen. Kwam hier ook een meisje tegen die voor het Hilton hotel 700 dollar per nacht betaalde, zo kan het dus ook!

De dag erna was het al oudejaarsdag. Wij met allebei een koeltas vol met water, wijn (overgegoten in flesjes, want dat was zowat nergens toegestaan), eten, zeil om op te zitten en kleding richting de stad. Uiteindelijk bij The Rocks beland waar we een grandioos uitzicht hadden op de Habour Bridge en de Opera House. Het was een hele zit (zo'n tien uur) maar het was het alles waard. We zaten naast een groep Italianen en Chilezen, waar het super gezellig mee was. Zo ging de tijd in ieder geval wat sneller. En toen was het eindelijk zover, de hele lucht was een grote vuurhemel. Echt niet te beschrijven hoe ongelooflijk vet het was!! Het was echt zo mooi! Ik kan er nog wel uren over doorgaan, maar dat zal ik jullie besparen. Toen het klaar was zijn we nog de stad ingegaan met de mensen die we hadden ontmoet, waar het echt huge druk was. De dag erna zijn we op het o zo beroemde Bondi Beach geweest. Het kostte ons die dag totaal 5 uur om dit welbekende strand te mogen bewonderen. Wat een drukte! Maar zeker de moeite waard om even langs te gaan.

Na Sydney zijn we naar de broer van Tamara haar opa gereden, die zo'n drie uur rijden onder Sydney woont in Nowra. We werden zo warm ontvangen door hem (Niek) en zijn vrouw (Annie). Ze hebben ons mee op pad genomen naar Kangaroo Valley, de Fitzroy Falls en de Cambewwa Lookout. Het was zo mooi om te zien hoe goed Niek was opgeknapt na al zijn bestralingen. Hij heeft kanker in zijn keel, waarvan hij nu goed herstellende is. Maar beide zijn al 70 wat natuurlijk een mooie leeftijd is maar waarop de conditie langzaam achteruit gaat. Het was dan ook erg leuk dat ze met ons meegingen naar de verschillende lookout points. 'S avonds hebben we bij hen overnacht (voor het eerst deze reis allebei een eigen kamer!). We werden erg goed verzorgd en sochtends bij het ontbijt stond er ineens hagelslag en beschuit voor onze neus, wat hebben wij genoten! Sochtends weer vroeg afscheid genomen en doorgereden naar de Blue Mountains.

Hier hebben we de Three Sisters bezocht en de Giant Stairs belopen. Dit zijn 900 treden naar beneden en weer omhoog. En nee geen normale treden, maar zo steil dat je je wel aan de railings moet vasthouden. Doe je dat even niet, en glij je zo naar beneden, wat mij dus gebeurde haha. Gelukkig liep Tam voor me en kon ik me nog net op tijd ergens vastgrijpen. De tweede dag hadden we met onze 'aussie familiy' afgesproken om een track te doen in the middle of nowhere waar je alleen met een 4wd kon komen. Hebben een track van 5 uur gedaan en meerdere mountains beklommen, ook zijn van de track afgeweken om grotten en plaatsen van de aboriginals te bezoeken. Was een hele gave ervaring!

Voordat we in Sydney aankwamen zijn we ook nog in Newcastle geweest, op aanraden van Elsa, die hier een half jaar gestudeerd heeft. Leuke stad, maar helaas waren wij er precies toen het twee dagen regende, dus het zat niet echt mee. Hier hadden we wel echt het leukste hostel tot nu toe, backpackers by the beach, waar we twee nachten verbleven!

Vandaag is al onze laatste dag samen, tijd is veel te snel gegaan hier. Maar wat hebben we een geweldige tijd gehad hier! Tamara blijft tot 17 januari en gaat nog voor vijf dagen naar Melbourne, waarna ze naar huis vliegt. Ik vertrek morgen (7e) naar Nieuw-Zeeland, om daar aan het volgende avontuur te beginnen!

Over een paar weken zal deze blog omgezet worden, omdat ik alleen verder ga reizen. Het was erg leuk al jullie berichten en reacties elke keer weer te lezen. Voor degene die willen, jullie kunnen me gewoon blijven volgen, maar de website zal waarschijnlijk een andere naam krijgen, maar als het zover is geef ik dit wel aan!

Tot de volgende keer!!

• 06 Januari 2015 - 09:27

Petra:

Wat gaat de tijd inderdaad snel. Alleen Australië is al een reis voor jullie leven. Benieuwd wat er nog meer op jullie pad komt.
    Enorm leuk dat vlak voor kerst nog contact kon worden gelegd met oom Nico (Nick) en tante Annie (Anne). Hiermee hebben jullie niet alleen jezelf, maar ook Tamara haar opa en oma een groot plezier gedaan.
    Pien heel veel plezier tijdens het vervolg van je reis en Tamara natuurlijk in Sydney en Melbourne.
    xxxxx

• 06 Januari 2015 - 21:08

Jose Straathof:

Wat een mooi verhaal weer ,en jullie maken veel mee!
    Dus Pien je gaat nu alleen verder ! Ook weer spannend maar dat gaat je zeker lukken en ga je weer veel
    andere mensen ontmoeten . Pas goed op je zelf en we wachten je eerste verhaal af
    Liefs Kees Jose en Koen

• 07 Januari 2015 - 20:11

Ria:

Geweldig om julie verhalen elke keer te lezen. Hoop dat je het in Nieuw Zeeland net zo geweldig gaat krijgen Pien als in Australie. Tamara jij nog even genieten en dan naar huis. Kom gauw een bakkie bij je doen als je weer thuis bent. XXXXX Ria