The first weeks in New Zealand were amazing! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pien en Tamara - WaarBenJij.nu The first weeks in New Zealand were amazing! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pien en Tamara - WaarBenJij.nu

The first weeks in New Zealand were amazing!

Door: Pien

Blijf op de hoogte en volg Pien en Tamara

27 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hi allemaal!!

Het is ondertussen al weer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, en heb ondertussen al weer zoveel meegemaakt!! Ik zal bij het begin beginnen. Allereerst wil ik een aantal mensen bedanken. Voordat ik op reis ging heb ik een aantal enveloppen gekregen waarvan ik er elke maand eentje mag openmaken. Ondertussen heb ik al de tweede opengemaakt, zo leuk om alle berichtjes te lezen!! Voor degene die er een geschreven hebben, super bedankt!!

Op de 7e kwam ik aan in Auckland in Nieuw-Zeeland, na eerst afscheid te hebben genomen van mijn travelmaatje voor twee maanden! We hebben echt een toptijd gehad in Australie, het had nog veel langer mogen duren! Ik moest dan ook echt heel erg wennen aan het feit dat ik ineens 'alleen' was. Ondertussen weet ik wel beter, je bent eigenlijk nooit alleen wanneer je alleen reist, altijd heb je wel mensen om je heen.

In de eerste dagen in nz heb ik besloten om met een bus te gaan reizen. Ik heb gekozen voor de meeste uitgebreide buspas van Stray. Dit is een hop on hop off buspas waarbij je op ieder moment kan uitstappen en instappen wanneer je maar wilt, ideaal dus. Na drie dagen in Auckland ben ik op de bus gestapt richting Raglan, een echt surfers dorpje. Hier ben ik twee nachten gebleven, en heb ik gesurfd en zijn we in zo'n typische surfersbar geweest, was echt heel tof! Na Raglan maakte we een stop bij de waitomo caves, waar ik op een tube door de grotten ben gedreven, en geklommen en geklauterd. Dit was echt heel vet! Vooral de glowworms maakte het zo bijzonder, er waren er echt duizenden! Hierna direct door naar de East Bro trip. Dit was een trip van vier dagen in het oosten van het noordereiland. We reden met een kleine busje en hebben echt zulke bijzondere plekken gezien, waaronder het (meest oostelijke van de wereld) lighthouse. De trip sloten we af met een avond in de jacuzzi met een view op de zonsondergang in de zee onder het genot van heerlijke drankjes. Dit was echt de best place to stay tot nu toe. Zoveel leuke mensen ook ontmoet tijdens deze trip, maar elke dag opnieuw zeg je mensen weer gedag en leer je weer nieuwe mensen kenne, het gaat zo snel allemaal!

Na de East Bro ben ik een paar nachtjes in Rotorua gebleven, wat ook wel bekend staat om rotte eieren geur die de omcirkeld. Dit komt omdat de stad midden in een geothermisch gebied ligt met allerlei borrelende meren in verschillende kleuren. Heel bijzonder om te zien. Heb hier ook echt een fantastische mountainbike trail gedaan in de Redwood Forest en heb ik geraft, wat heel vet was want er zaten meerdere watervallen in het parcours, waaronder een van 7 meter! Na Rotorua ben ik off gehopt in Taupo, wat ook wel bekend staat als de skydive town van nz. Ik ben van plan het te gaan doen bij de Frans Joseph Glacier, waar je uitzicht op de gletsjer en andere besneeuwde bergtoppen! Na Taupo ben ik naar Whakahoro gegaan, waar we echt een uur van de normale weg af zaten, midden in de middle of nowhere! Echt bijzonder hoe die mensen daar leven. Hebben hier een pittige hike gedaan, wat ons naar de top van verschillende bergen bracht. Wat een awesome view!!! De dag erna hebben we de Tongariro Crossing gelopen, wat de beste daywalk van nz schijnt te zijn. Het normale parcours zou zo'n 7 uur duren, maar voor de echt diehards was er nog een andere mountain die je kon beklimmen, Mount Ngauruhoe, oftewel Mount Doom voor de Lord of The Rings fans. Dit was echt de meest heftige klim die ik ook gedaan heb. Ze raadden het iedereen ook af, omdat het niet heel safe is. We liepen ongeveer recht omhoog op vulkanisch gesteente wat los op de berg lag. Zo nu en dan kwam er een kei naar beneden zetten minimaal zo groot als een voetbal, soms zelfs zo groot als een skippybal. En dan was het de kunst die te ontwijken, wat best wel gevaarlijk was aangezien ze met hoge snelheid van de berg af denderen. Maar zodra er een steen naar beneden viel, werd er overal op de berg door toeristen geschreeuwd ROCKS!!! Het koste ons anderhalf uur naar de top, het was echt geweldig!! Wat een uitzicht, we hadden geluk dat het strakblauw was die dag en dus ook super ver konden kijken. Boven op de top lagen plakkaten sneeuw, en had eigenlijk wel een paar wanten nodig zou koud het was. De berg af ging een stuk sneller. Lopen was niet te doen aangezien het daar te steil voor was, maar naar beneden sliden ging een stuk makkelijker. Je kan het vergelijken met op skischoenen een steile piste naar benden lopen. Deze berg lag aan het begin van de route dus we hadden nog zo'n 5 uur te gaan. Wat vrij pittig was, want me benen hadden na zo'n mega klim al bijna begeven. Flink doorgelopen want de laatste bus vertrok om 6 uur. De dagen erna kon ik echt niet lopen zoveel spierpijn ik had, overal! Maar het was zeker waard! Momenteel zit ik Wellington en vertrek morgen naar Abel Tasman Park, waar ik de Abel Tasman Coastal track ga doen in vier dagen met een ander Duits meisje. Even ter info, ik heb trouwens me vliegticket omgeboekt, ik blijf nu drie maanden in Nieuw-Zeeland en een maand in Azië (is het plan).

Heb eigenlijk nog veel meer te vertellen maar dat gaat helaas niet passen. Foto's uploaden werkt niet via waarbenjij, maar foto's zijn te zien op me Facebook! Gebruik trouwens een NZ simkaart. Bellen of sms'en kan alleen naar dit nummer, ik whatsapp nog wel op me NL nummer. Als je me NZ nodig hebt, laat even weten dan stuur ik je een berichtje!

See ya!!!!

  • 27 Januari 2015 - 19:34

    Jose:

    Wat een mooi verhaal weer Pien ! Je maakt mooie dingen mee, en wat je zegt alleen ben je nooit, er zijn zoveel mensen onderweg. Geniet van alles wat er op je pad komt
    Liefs Kees Jose en Koen

  • 27 Januari 2015 - 19:34

    Jose:

    Wat een mooi verhaal weer Pien ! Je maakt mooie dingen mee, en wat je zegt alleen ben je nooit, er zijn zoveel mensen onderweg. Geniet van alles wat er op je pad komt
    Liefs Kees Jose en Koen

  • 27 Januari 2015 - 19:35

    Jose:

    Sorry Pien twee maal is wel overdreven .

  • 27 Januari 2015 - 19:45

    Nelly Straathof:

    Hoi Pien,
    Leuk om je te volgen lees dat ontzettent veel zie en meemaakt
    Geniet er van en
    Groetjes van Nelly en Peter

  • 27 Januari 2015 - 20:04

    Marja:

    Jeetje Pien, wat maak je veel mee ! en dat je geniet daar hoeven we niet aan te twijfelen, leuk om je verhalen iedere keer weer te lezen !
    Xx Marja

  • 27 Januari 2015 - 20:14

    Peter Van Der Geest:

    Prachtig verhaal Pien. Foto's zien we wel op de app. Je pakt dus met een paar dagen de boot naar het zuidereiland. Hou je haaks en het je goed. Groetjes xxx

  • 27 Januari 2015 - 21:38

    Paul Vd PK:

    Super leuk om te lezen, en on jaloers van te worden.
    Veel plezier nog Pien

    Groeten van ons allen

  • 27 Januari 2015 - 22:43

    Elsa:

    Klinkt allemaal weer super Poinie! Stik jaloers in het regenachtige saaie Nederland. Geniet er nog optimaal van chicka. We missen je hier wel hoor! xx

  • 28 Januari 2015 - 11:15

    Paul En Monique:

    Pien, wat super gaaf weer! Wat doe je allemaal leuke dingen. Als LOTR fan vind ik het ook helemaal gaaf dat je de Mount Doom beklommen hebt. Frodo nog tegengekomen onderweg?!
    Heel veel plezier nog.
    X Paul en Monique

  • 24 Februari 2015 - 16:21

    Marloes:

    Hey Pien!!

    Volgens mij begin jij een ervaren trekker te worden met al die bergen die je ondertussen al overwonnen hebt. En zo te lezen zit het volgens mij ondertussen wel goed met je Engels ;). Zet maar veel foto's op facebook, kunnen wij nog een beetje mee genieten. Heel veel plezier de komende tijd in het noorden van het zuidereiland!

    Veel liefs, Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien en Tamara

Actief sinds 18 Nov. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 5564

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 01 Mei 2015

Down under!

Landen bezocht: