Cape Tribulation, hardlopen en de sterrenhemel - Reisverslag uit Townsville, Australië van Pien en Tamara - WaarBenJij.nu Cape Tribulation, hardlopen en de sterrenhemel - Reisverslag uit Townsville, Australië van Pien en Tamara - WaarBenJij.nu

Cape Tribulation, hardlopen en de sterrenhemel

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Pien en Tamara

29 November 2014 | Australië, Townsville

Hee allemaal,

Daar zijn we weer! De vorige blog had Pien geschreven, dus nu is het mijn beurt. Zij was geëindigd bij de Great barrier reef. Om 06:30 stond de wekker, want we moesten om 07:30 aanwezig zijn op de boot. Ook moesten wij 's ochtends onze spullen nog naar een ander hostel brengen, want waar we zaten was vol. Eenmaal alles verkast kon onze dag beginnen. Om 08:00 vertrok de catamaran sailing boat vanaf de haven naar Great barrier reef. Het was een fantastische dag! Ik heb nog nooit zoveel gekleurde vissen gezien en het water was super helder! We zijn 2x gestopt om te snorkelen en tussendoor werd ons een uitgebreide lunch voorgeschoteld. Om 17:00 kwamen wij weer aan in de haven en 's avonds zagen wij dat we lekker verkleurd waren (ondanks dat we ons 30x hadden ingesmeerd). Bij het boeken van ons hostel kregen we een bonnetje waarbij we in een restaurant voor $7 konden eten, ze noemen het hier een 'meal deal'. Dit was inclusief drankje dus hier hebben we gebruikt van gemaakt. Het was een lange dag, dus we zijn lekker op tijd gaan slapen..
De volgende dag hebben we eerst uitgeslapen tot 10:30, hier waren we wel aan toe na een aantal dagen achter elkaar zo vroeg op. De rest van de dag hebben we het rustig aan gedaan, eerst zijn we even naar het shopping centre in Cairns geweest. Wij dachten dat het niet zoveel zou zijn, maar mijn moeder zou hier 3 dagen in rond kunnen lopen zo groot was het!! Helaas is er geen ruimte meer over in onze backpack, dus het was vooral kijken en niet kopen. Vervolgens zijn we helemaal langs de kust van cairns gelopen, dit was 2,5 km heen en toen natuurlijk nog weer terug. Hier in Australië hebben ze overal openbare bbq's, dus 's avonds hebben we daarop gekookt en in het park (The lagoon) opgegeten. Omdat ons plan is om niet zoveel aan te komen deze vakantie, hebben we 's avonds hardgelopen!! Echt? Ja echt! In de hitte, langs de kust, 2,5 km heen en toen weer 2,5 km terug. De laatste km hadden we het best zwaar, maar we gaven niet op! Met een voldaan gevoel konden we gaan slapen..
Woensdag mochten we eindelijk onze auto ophalen! Yes! Niet meer zeulen met die zware backpack, maar gewoon alles in de auto laten liggen haha. Bij het ophalen was er 1 stoeltje kapot en er zaten geen haringen bij de tent. Gelukkig zijn wij 2 zeer oplettende dames en kregen we een nieuw stoeltje en haringen. Nadat alles gecheckt was kon onze reis beginnen. We zijn eerst naar boven gereden naar het plaatsje mossman. Hier hebben we mossman gorge bezocht, een soort regenwoud, heel gaaf om doorheen gelopen te hebben. Na een flinke wandel tocht terug naar de auto en een plek vinden voor de nacht. We kwamen uiteindelijk op een camping terecht waar niet heel veel te beleven was, maar we wilden voor het donker ergens binnen zijn. In het donker rijden wordt door iedereen erg afgeraden. Jullie zullen wel denken, wat een vlekkeloze reis! Maar niets is minder waar, tijdens het koken is ons gas stelletje in de brand gevlogen. We weten nog steeds niet hoe het kan.. We schrokken wel heel erg, maar het vuur blussen ging daarentegen vlekkeloos. Gelukkig konden we onze kip en groenten weer op de openbare bbq klaar maken. Toen konden we ons klaar maken voor onze eerste nacht in de tent.. Het heeft de hele nacht geregend.. Dat was niet fijn kan ik jullie vertellen.
De volgende ochtend zijn we vroeg op pad gegaan op weg naar cabe tribulation. Dit is het oudste regenwoud van de wereld! Er liggen ook hele mooie strandjes bij, alsof we in het paradijs waren beland, heerlijk! We moesten met een Ferry oversteken en vervolgens een hele rit door de bergen maken. Ik moet zeggen, erg goed voor onze rij ervaring. Het was echt heel gaaf om daar geweest te zijn, ik had dit niet willen missen. Een slaapplek voor de nacht vinden ging ons wat minder makkelijk af. Na lang rijden ergens een plekje in de middle of nowwhere gevonden. Er staan hier nog 2 andere tenten, dus gelukkig zijn we niet helemaal alleen. Gisteren de hele nacht in de regen, en nu zit ik dit onder de sterrenhemel te typen. Heerlijk, en wat een rust! Het ultieme backpackersleven.
Tot de volgende blog!

• 29 November 2014 - 12:06

Wil Boeff:

Hallo Tamara en Pien

Leuk om jullie reis verslag te lezen nog heel veel reis plezier gr oma,

• 29 November 2014 - 12:32

Petra:

Hoi meiden. Had graag met jullie willen shoppen hoor :). Beetje ver weg.
    Jullie doen zeker veel ervaring op, maar nog spannender zien een hele andere wereld.
    Geniet er van en ik kijk graag uit naar jullie volgende blog!
    XXXXX

• 29 November 2014 - 13:24

Tinus:

Hoi Tamara en Pien ,reisverslag gelezen , jammer van de regen maar de rest klink fantastisch. Nog veel plezier samen. Groetjes Tinus

• 29 November 2014 - 16:23

Fieke:

hahahahahaha goede actie dames. en dat hardlopen, lekker bezig!
    we kunnen gewoon verder waar we gebleven waren tam als je terug bent haha

xxxxx