Na vier dagen aangekomen in Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Pien en Tamara - WaarBenJij.nu Na vier dagen aangekomen in Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Pien en Tamara - WaarBenJij.nu

Na vier dagen aangekomen in Cairns!

Door: Pien

Blijf op de hoogte en volg Pien en Tamara

23 November 2014 | Australië, Cairns

Nou we zij eindelijk aangekomen hoor. Na 4 dagen zijn we op plaats van bestemming gearriveerd, namelijk in Cairns. Het is zo heerlijk warm hier, vanochtend vroeg toen we aankwamen was het al 35 graden!
Dat hadden we wel nodig na zo'n lange reis.

Zoals we in ons eerste verslag vertelden, vertrokken we op donderdagmiddag vanaf Schiphol. We zaten bij de nooduitgang dus we hadden lekker veel beenruimte. En voor het eerst vis gegeten in het vliegtuig, nooit gedacht dat dat lekker kon zijn in het vliegtuig, maar de pangasius filet smaakte goed! Omdat we aan het begin van de middag vertrokken vanuit Nederland, heb je het idee dat je nog een hele dag hebt, maar zodra we in het vliegtuig zaten werd de warme maaltijd voorgeschoteld, waarna we de oogjes mochten sluiten. Alle lichten gingen uit en het was al snel donker. Wij kwamen net uit bed, dus geen oog dicht gedaan. Na onze 11,5 uur durende vlucht kwamen we aan in Bangkok, waar het 's ochtends vroeg was. Hier hadden we een korte tankstop van een uur en drie kwartier en konden even een kort rondje op het vliegveld lopen. Toen we weer plaatsnamen in het vliegtuig, zaten we weer heerlijk op dezelfde plek. We konden de beentjes dus weer lekker bewegen. Na een kleine vier uur kwamen we aan in Taipei (Taiwan). Hier hadden we een tussenstop van elf uur, wat van tevoren erg lang leek. Maar we kregen van Kilroy een dagkamer midden in de stad. We hadden nog het geniale plan om de stad nog even te gaan ontdekken, maar toen we eenmaal door de shuttle bij het hotel werden afgezet, werden we overvallen door alle luxe en hebben we de hele middag heerlijk geslapen! Om half 8 werden we weggebracht naar het hotel, wat vrij vroeg was want ons vliegtuig ging pas om 11 uur. Alle tijd om een hapje te eten. Ondertussen waren we de rijst wel zat, die we zowel in de overdag als 's nachts kregen voorgeschoteld in het vliegtuig. Zodra we de Burger King was de keuze dus ook al snel gemaakt. Na ons overheerlijke diner mochten we weer terug in het vliegtuig! Dit keer zaten we ergens anders, maar het vliegtuig was luxer dan naar Taipei dus dat was wel lekker. Deze vlucht duurde welgeteld tien hele uren, weer een hele rit dus. Maar wat we er voor terug zouden krijgen maakte alles goed :-) ook deze vlucht was weer 's 's nachts. Wel kregen we uiteraard weer een paar maaltijden voorgeschoteld. Uiteindelijk is het vliegtuig eten ons alles meegevallen, al was de rijst met vlees en plastic pudding om 7 uur 's ochtends toch lastig weg te krijgen. Na tien uur kwamen we eindelijk aan in Sydney! We zaten aan de goeie kant, want vanuit ons vliegtuig zagen we de Harbour Bridge en het Opera House al liggen. Samen met al het water om Sydney vormde dat al het eerste mooie plaatje!

Eenmaal in Sydney aangekomen hadden we al snel onze bagage. Het enige wat we nog moesten doen, was het zoeken van de juiste shuttle! Vooraf hadden we het Ibis Budget hotel geboekt. Zodra we buiten kwamen, werden we al door meerdere mensen aangesproken waar we heen moesten. Een man wist precies waar we heen moesten en vertelde ons een halfuur te moeten wachten op de juiste shuttle. Vonden wij niet erg, konden we lekker in het zonnetje zitten. Toen de shuttle arriveerde en wij de chauffeur over het ibis hoorde praten, bleek dat het over een andere ibis ging. Wat bleek, er zijn zeven Ibis hotels in Sydney! Voor niets drie kwartier gewacht. Gelukkig konden we nog met een andere shuttle meerijden. Lucky us we zaten bij een kotsend kind in de bus. Ik moet je vertellen, dat is niet echt fijn als je drie dagen gereisd hebt en helemaal verrot ben :-) gelukkig was het niet zo ver rijden en konden we bij aankomst neerploffen op een lekker zacht bed. Nadat we ons lekker opgefrist hadden, zijn we een kijkje gaan nemen in de stad. Maar we zaten redelijk ver van het centrum af dus we zijn ergens in Newtown bij een restaurant wat gaan eten, lekker gezond weer een keer :-)

Omdat we de volgende morgen om 6 uur al opgehaald zouden worden, gingen we vroeg ons bedje in. Volgende morgen vlogen we om half 8 van Sydney naar Cairns, oftewel het paradijs!

Cairns is best wel een moderne stad, ligt aan zee en toch ook tussen de bergen.

Vanaf hier kan onze reis echt beginnen. We zullen hier drie nachten verblijven voordat we onze auto krijgen, waarmee we ons in een kleine twee maanden naar Sydney zullen verplaatsen. De eerste is ons in ieder geval al heel goed bevallen. In de zee kunnen we hier niet zwemmen. Althans, dat denken we, want er is werkelijk niemand op het strand te vinden. Het zal wel door de gevaarlijke beesten komen, dat hier niemand zwemt. Morgen zullen we het horen, want dan gaan we een boottrip maken naar het Great Barrier Reef. Ja ja onze reis gaat nu echt beginnen!

• 23 November 2014 - 13:19

Nelly:

Hoi Pien,
    Dat was een lange reis als ik dat zo lees
    Nu gaat het echt beginnen veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes Nelly en Peter

• 23 November 2014 - 13:49

Santana:

Wat een lange reis! Maar gelukkig goed aangekomen. In het noordoosten van Australië zijn dodelijke kwallen in de zee dus daarom is het strand zo leeg ;) Hele fijne reis verder!

• 23 November 2014 - 20:02

Femke:

Wat leuk!! Lekker meiden :)! Blijven schrijven! xxxx

• 23 November 2014 - 22:25

Wil Boeff.:

Een heel mooi reis verslag,en nog veel plezier,

• 24 November 2014 - 07:22

Fieke:

Je bent pas net weg en nu al een heel avontuur achter de rug!
    Leuk leuk leuk! Xxxx

• 24 November 2014 - 19:00

Amber:

Ah super leuk dames! Geniet er van en verras ons maar vaker met facetime ;)! Heel veel liefs & kusjes naar de andere kant van de wereld. X