Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Pien en Tamara - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Pien en Tamara - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Pien en Tamara

22 December 2014 | Australië, Port Macquarie

Hello there!
Alweer een tijdje geleden dat we hebben geschreven, dus ik heb een hoop te vertellen. Ten eerste zal ik jullie vertellen dat het hier elke dag 30 graden of hoger is, genieten! Echter ook een paar mindere dagen gehad. Nou ja minder, als het hier regent is het als nog 25 graden, dus over het weer mogen we eigenlijk niet klagen. Na Agnes Water zijn we met Carly (zo noemen we onze auto) naar Hervey Bay gereden. Vanuit hier hebben we een trip geboekt naar Fraser Island. Dit eiland mag je alleen op met een 4WD auto, dus we moesten Carly achter laten. Het was een super vette ervaring om met zo'n auto over het strand te scheuren. We bleven 1 nacht op het eiland slapen, wat uiteraard veel te kort was want ik had nog wel langer op dit mooie eiland willen blijven. Vervolgens doorgereden naar de Sunshine Coast (Noosa en Marychodoore), maar vanwege het slechte weer hebben we hier helaas niet veel gedaan. Alles is hier buiten, dus in Noosa hebben we een hele middag in de sportschool gezeten! Iets te enthousiast geweest, want ik had 3 dagen erna nog steeds spierpijn. Na de Sunshine Coast vervolgden we onze weg naar Brisbane. We hadden ons laten vertellen dat het lastig auto rijden was in de drukke stad, maar voor ons geen probleem hoor! We reden in 1x goed naar het hostel (i.v.m. het weer maar een hostel geboekt i.p.v. een camping). Wij vonden Brisbane een super leuke stad! Pien had nog een leuke actie, de achterbak van de auto kun je alleen open maken met de sleutel, en Pien had de sleutel in de auto laten liggen en de klep dicht gegooid. Shit, nu konden we de auto niet meer in want de sleutel lag in de auto. Dit was onze eerste ervaring met de road assistence (Australische ANWB), maar gelukkig hadden ze de auto zo open. Op aanraden van Elsa hadden we goon gekocht, 4 liter wijn voor $12 (€8). Dat hebben we de volgende dag geweten...... (kater!). We hadden veel plannen voor de 2e dag in Brisbane, wat uiteindelijk resulteerde in een terrasje, nog een terrasje en een beetje hangen in de botanic gardens. Er was een film festival in de stad en de laatste dag was gratis (anders was de toegang $30) dus we sloten de dag af met een familie film. De volgende dag lieten we onze kater achter in Brisbane en gingen we fris en fruitig op weg naar de Gold Coast. We kwamen aan in Surfers Paradise, we moesten een camping zoeken voor de nacht dus zijn we naar de Tourist Information Center gelopen om te vragen of zij ons daarmee konden helpen. We hadden geen geld in de parkeerautomaat gedaan en ja hoor, toen we terug kwamen lag er een boete van $50 op ons raam. Daar hebben we ook weer van geleerd. We hebben uiteindelijk 3 nachten geslapen op een camping in het plaatsje verderop (Burleigh Heads) want daad was een camping iets goedkoper. Surfers Paradise is echt een paradijs! Ik heb hier mijn eerste surf les gehad, super cool. Pien al is pro dus die heeft geen lessen meer nodig. Na die dag surfen waren onze koppies mega verbrand! Zo erg dat we die dag erna maar uit de zon waren gebleven (en dat is niks voor ons). Na de Gold Coast zijn we naar Byron Bay gereden. Byron Bay overtrof mijn verwachtingen, hier zou ik wel willen wonen! Er hangt een super relaxte sfeer, het strand is mooi, de winkels zijn leuk en de mensen zijn aardig. We hebben hier weer een surf board gehuurd en een middagje op de plank gestaan. Tenminste, Pien stond en ik iel er vooral vanaf. Blijven oefenen! Na 2 nachten Byron Bay zijn we nog 1 nacht in Arrawarra geweest, een klein plaatsje vlak bij Coffs Harbour. Hier hebben we een hele lange strand wandeling gemaakt. We gaan niet vaak stappen, we zitten vooral 's avonds lekker burgerlijk een boek te lezen (op de iPad). Inmiddels een vast ritueel voor het slapen gaan, nog even lezen. Inmiddels zijn we in Port Macquarie waar we 5 nachten blijven. We gaan hier kerst vieren! We staan op een leuke camping en het is een groot plaatsje waar van alles te beleven is, dus vervelen zullen we ons niet. Via deze weg wil ik iedereen een fijne kerst wensen en alvast gelukkig nieuwjaar! Waarschijnlijk vieren wij kerst op het strand, aangezien alles dicht is met kerst. He, wat vervelend nou ;-)
Tot in 2015!

• 22 December 2014 - 14:03

Petra:

Leuk om weer een blog te lezen :). Wat zijn jullie toch lekker bezig :).
    Jullie doen zeker veel levenservaring op. Maar al is Australië een fantastisch land NIET daar voor altijd blijven hangen hoor!
    Heb echt met jullie te doen, dat jullie niet lekker kerst kunnen vieren bij de kerstboom met de open haard aan en een warm glüh wijntje.
    Hebben jullie al een kerstmuts gevonden passend bij jullie bikini?
    Nou veel plezier in ieder geval Merry Christmas.
    xxxxx voor allebei

• 22 December 2014 - 14:42

Margot:

Het lijkt voor jullie misschien al veel langer, maar het is nog maar 1 maand dat jullie weg zijn.
    Veel meegemaakt, gedaan en ervaren. Ga zo door!

• 22 December 2014 - 22:59

Peter:

Weer een leuk stukje geschreven. We blijven zo via de blog en de app goed op de hoogte. Groetjes en veel plezier jullie. xxx

• 25 December 2014 - 14:59

Nelly:

Leuk om je reisverslag te lezen , al veel meegemaakt en gezien geniet er van
    Wij wensen jullie fijne kerstdagen en goed nieuwjaar